onsdag 22. juni 2011

Bell hopper av BA609 prosjektet

Vel, ingen overraskelse. Prosjektet har ikke hatt noen stor suksess, med bare 80 bestillinger. Jeg har sittet i den og synes den var veldig trang. 609 betyr at det er plass til fra 6 til 9 pax, og et sett med golfklubber. Maskinen er veldig komplisert selv om systemet fungerer godt og den er lett å fly, ifølge min venn Randy Padfield som har fløyet XV-15 og 609. Randy var saksbehandler for konseptet i IFALPA HEL Committee. Han er nå Editor in Chief i Aviation Intl. News. Agusta Westland, som nå er under paraplyen til Finmeccanica, vil drive prosjektet videre leser jeg, da under betegnelsen A609. Selv tipper jeg at prosjektet vil bli skrinlagt. Bildet tok jeg på Le Bourget i 2007.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.