onsdag 29. juni 2011

Budget Airlines Safety Warning

Australia igjen, nå med varsel om sikkerhetsnivået i lavkostselskaper der nede. I artikkelen http://tinyurl.com/6ee5qq6 er det to navngitte selskaper. Spørsmålene som stilles er relevante, men ikke bare for lavkostselskaper mener jeg. Dette bringer meg tilbake til en krangel jeg hadde med JAA`s første generalsekretær Klaus Koplin. Det var på en konferanse i Amsterdam hvor Koplin redegjorde for de nye JAR`s. På spørsmål fra undertegnede om hvorvidt JAA tok høyde for at selskaper som hadde et  strengere sikkerhetsregime enn det som fremkom som minstekravet i JAR`ene, nå måtte senke sin egen standard for å være konkurransedyktige. Jeg fikk da høre at jeg ikke visste hva jeg snakket om. Koplin reiste seg og forsvant fra podiet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.