søndag 14. august 2011

London akkurat nå

Etter et par dager her i byen så er det naturlig å knytte noen kommentarer til situasjonen etter opptøyene. De sentrumnære områdene er som før, og det er ikke spesielt mye politi å se. Fredag så jeg et par CH-47 Chinook helikoptre fly over byen, liksom for å demonstrere at de var der, noe det også er truet med. I morges fløy den en Lynx over Buckingham Palace området, sikkert etter at Dronningen var stått opp. Og da er jeg vel inne på hovedproblemet her; det gjelder å klatre seg oppover i systemet for å komme nærmest mulig Dronningen. I de diskusjonene jeg har sett på BBC nå, så har jeg ikke hørt et eneste kritisk ord om samfunnsstrukturen her. Her er det rett og slett et kastesamfunn som nok har fått anledning til å forsterke seg gjennom årene, ikke minst under Margaret Thatcher. I dagens Sunday Times står å lese at til og med middelklasseungdom har latt seg dra med i plyndringen. Fy for skam!
Vel, jeg var her for å kikke på RAF`s flysamling i Colindale. Det var verdt turen! Oversiktlig og ryddig, men som for de flesta andre slike museer; plassen er for liten til å få ut av det dets hele potensiale. Tar du bilder så anbefaler jeg stativ. Det var dårlig belysning enkelte steder. Jeg så alle de flyene jeg hadde hengende i taket som guttunge, men det var noen som manglet og noen jeg ikke hadde modell av selv. Det gikk i Airfix or Revell. Har du fulgt med i bloggen så ser du at jeg har gjort et nummer av Airfix` Spitfire som jeg har på hytten og som sikkert går i arv før den blitt limt sammen. Det er en del norske forbindelser på museet, og de kommer etterhvert. Må sjekke ut av In and Out, the Naval and Military Club om noen minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.