søndag 28. april 2013

"Okkupert" av Jo Nesbø

Vel, jeg har problemer med å se hva denne serien skal være godt for, men det er vel penger det går ut på det hele. Mange av leserne av bloggen er såkalte "gamle flygere" som har opplevelser å fortelle om. Jeg hadde gleden av å fly både F-5 og Orion oppi den kalde krigen. Det var spesielt opplevelser forbundet med nærkontakt som blir husket godt, også undervannsbåtkontakter for den sakens skyld. Her følger et knippe bilder jeg tok med en Miranda Sensorex speilrefleks. Jeg brukte i hovedsak en 135 mm Soligor linse. Det var Plus-X og Tri-X det gikk i. Den siste var godt egnet til å "presse" i fremkallingen helt opp til 1600 ASA. Ja, jeg hadde fotokurs. Fargebildene er Kodachrome eller Ektachrome slides. Noen av bildene ble kopiert av min arbeidsgiver, Luftforsvaret. Jeg så ett igjen under gen. Aamoths F-104 briefing på Flyoperativt Forum for litt siden. Jeg begynner med det........ Kos deg.

 
 
 
 
 
 


 
 


 
 
 
 
 
 
 
Flere bilder en annen dag.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.