fredag 28. november 2014

SAS med tabbe?


Kunder forlater SAS etter store kutt i bonusprogrammet

SAS kutter kraftig i sitt bonusprogram, SAS Euro Bonus. Det får noen av selskapets mest lojale kunder til å si farvel og gå over til konkurrentene.
SAS har gitt sine bonuskunder en skikkelig «black friday». Men i motsetning til butikkenes supertilbud gjør SAS endringer i sitt populære bonusprogram, EuroBonus, som får kunder til å rase.
- Dette er en ren massakre av et bonusprogram, mener redaktøren av nettsiden Bonusfeber.no, Flemming Poulson.
Han har selv det høyeste bonusnivået hos SAS - diamantkortet - men skriver at han nå vil droppe SAS og overføre sine reiser til British Airways og starte opptjening i det britiske selskapet i stedet.


Thomas Lone.
FOTO: Knut-Erik Mikalsen

Det vil også den lojale SAS-kunden Thomas Lone. Som en av SAS' beste kunder har han høyeste kortstatus, diamantkort:
- Jeg har lenge vurdert å flytte fra SAS til British Airways eller American Airlines. Dette er ikke lenger en vurdering. Det kommer til å skje. Jeg har snakket med mange kolleger og jeg vet at jeg får følge av flere ut av SAS, sier Lone til Aftenposten.
Han karakteriserer endringene slik:
- En klassisk SAS-tabbe.
En annen trofast SAS-kunde, Gunnar Skoglund, sier han har 15-20 reiser med SAS privat og i jobbsammenheng i året, og sier han helt klart kommer til å vurdere å skifte fra SAS til et annet bonusprogram:
- Jeg føler meg lurt. Jeg har kjøpte de litt dyrere Plus-billettene for reiser neste år for bl.a. å opprettholde gullkortstatusen min. Nå vil jeg få så mange færre poeng for reisene mine at jeg ikke klarer å holde på min status likevel. Dette er virkelig ille av SAS, sier Skoglund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.