lørdag 23. mai 2015

Avinor og service for de reisende


Stavanger Fftenblad skriver i dag at Avinor planlegger for fremtiden på Sola. Vel og bra det, men det som de facto skjer er at flyplassen endrer servicetilbudet ustanselig. De gjør alt mulig for å tjene penger. Hvordna de greier å holde konkurrerende parkeringsvirksomheter fra livet er uforståelig, men det er vel i "losjen" det foregår. Kiss and Fly, hvor du kan parkere i et kvarter gratis, er såpass langt fra terminalen at uføre har problemer. Min venn Jan-Petter Helgesen skriver nå:

Ellers reagere jeg på at Aftenbladet ikke ser kritisk på drosjeavviklingen fra Sola. Ledig drosje står lengst mulig vekk fra ankomst nærmere helikopterterminalen enn ankomst for flyreisende.
Passasjerene, både eldre og folk med dårlige ben må gå flere hundre meter for å få bil. Det verste er at de heller ikke kan ta bagasjetrallene med helt fram. Sperringer hindrer trallene opptil 150 meter fra den ledige drosjen.

Her tar Avinor større hensyn til seg selv enn de reisendes ve og vel. Alle andre steder rundt i verden står drosjene nærmest ankomstdørene.

Avinor kan ikke tjene Mammon og de reisende samtidig. De velger Mammon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.