fredag 22. januar 2016

Norwegians omdømme i markedet - ABC Nyheter

Fallende tillit til Norwegian – SAS den klare vinneren

Forskjellen på tilliten til Norwegian og SAS er betydelig, viser en ny undersøkelse.

Det er VIA Egencia som har gjennomført en undersøkelse blant norske forretningsreisende, og spurt om tilliten de har til de største fly- og hotellselskapene på det norske markedet.
Både SAS og nesten alle hotellkjedene som er med i undersøkelsen nyter større tillit blant kundene nå enn på samme tid i fjor.

Rolig for SAS – turbulent for Norwegian

Tilliten til Norwegian har derimot blitt svekket.
– Det er nå en betydelig forskjell på tilliten de forretningsreisende har til SAS versus Norweigan. Blant hotellkjedene er forskjellene små, sier administrerende direktør Rune Feltman i reisebyråkonsernet VIA Egencia i en pressmelding.
Mer enn syv av ti forretningsreisende sier de har fått mer eller mye mer tillit til SAS i løpet av det siste året.
Et relativt rolig 2015 for SAS, samt turbulens rundt Norwegian trekkes frem som mulige årsaker.
– Jeg skal være forsiktig med å spekulere i hva som ligger bak dette, men SAS har hatt relativt stabile leveranser mens Norwegian har fått mye negative omtale, fortjent eller ufortjent, knyttet til kanselleringer og konflikter. Noe av forklaringen ligger nok der, sier Feltman.

Gode tall for hotellbransjen

Blant hotellkjedene går alle kjedene frem, med unntak av First Hotels, hvor kundenes tillit er uforandret.
– Det er en stor fjær i hatten til hotellbransjen at kundene sier de samlet har mer tillit til dem enn tidligere. Det viser at hotellene lykkes med å levere et stadig bedre og mer stabilt produkt, sier Feltman.
Ingen av kjedene skiller seg spesielt ut. Feltman mener det kan skyldes at markedet opplever hotellkjedene som ganske like.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.