tirsdag 11. juli 2017

Reitan kjøper nytt fly - DN

Falcon 2000LSX - Arkivbilde


Reitan kjøper ny privatjet

Odd Reitan har allerede to privatfly. Nå selger han det eldste og kjøper et nytt, ifølge Adresseavisen.
Odd Reitan, sammen med sønnene Ole Robert og Magnus, eier to privatfly gjennom sitt flyselskap Rely as. Nå skal de selge unna den eldste modellen og kjøpe en splitter ny Dassault Falcon 2000LXS, skriver Adresseavisen.
Alle flyene til Rema-eierne kommer fra flyprodusenten Dassault Aviation. Reitan har en 2001-modell som skal selges og en 2015-modell som også er av typen Falcon 2000LXS. Planen er nå å selge 2001-flyet og erstatte det med et nytt, ifølge avisen.
Reitan ønsker ikke å gå ut med nøyaktig pris på flyet.
– Detaljer rundt denne handelen er konfidensielt, så vi ønsker ikke å komme ut med prisen, sier presseansvarlig Berit Hvalryg i Reitangruppen til DN.
Adresseavisen skrev at flytypen Falcon 2000LXS hadde en listepris rundt 35 millioner dollar, tilsvarende 292 millioner kroner. Hvalryg sier dette ikke er prisen Reitan betalte og legger til at flyet har ti seter, ikke 19 som Adresseavisen opplyste.

Forretningsreiser

Ifølge Reitangruppen skal privatflyene ikke være for kommersiell bruk, men som transportmiddel for ledelsens forretningsreiser.
Flyene skal være stasjonert på Værnes lufthavn i Trondheim, mens Reitangruppen har virksomhet i hele Skandinavia, Finland og Baltikum.

Egentlig altfor dyrt

I 2013 fortalte Odd Reitan at han egentlig syntes det er altfor dyrt å fly privatfly, men unner seg det likevel.
– Det å fly privat er egentlig altfor dyrt, og litt galskap, men jeg gjør det likevel. Jeg har jo råd til det. Da blir det ofte et glass champagne for minne meg selv på at dette er veldig spesielt. Jeg håper jeg aldri opplever å sette meg på flyet med et langt gjesp, sa Reitan til DN i 2013.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.