fredag 22. juni 2018

Boeing jobber med ny flytype - Likner B767 - Check-In

En foreløbig illustration af Boeings måske kommende 797-model. Foto: Boeing

Boeing forventer ny flytype på vingerne i 2025

Den nye Boeing 797 bliver formentlig klar til at komme på markedet om syv år, siger Boeing-direktør. Det nye fly får plads til 225 passagerer.
Den amerikanske flyproducent Boeing forventer at kunne sende sit kommende såkaldte New Middle-Market Airplane på markedet i 2025. Det siger direktør for salg og marketing i Boeing, Ihssane Mounir, til nyhedsbureauet Reuters.
Den nye flymodel, som uofficielt har fået navnet Boeing 797 beskrives af kilder i branchen som et ”hybridfly”, der kombinerer en stor kabine og et begrænset lastrum. Det skulle give et fly, der rent størrelsesmæssigt placerer sig mellem den største version af Boeing 737 og den mindste version af Boeing 787, som er Boeings seneste flytype.
Boeing-fabrikkerne har dog endnu ikke taget en endelig beslutning om at sætte flyet i produktion.
“Baseret på hvor vi er i dag, er vi meget komfortable med, at vi kan gøre det inden 2025, men vi har ikke truffet en beslutning,” sagde Ihssane Mounir på et møde med de franske flyjournalisters forening, AJPAE, i Paris onsdag.
Avanceret produktionssystem
Ifølge Boeing-direktøren vil den nye flytype teknisk set ikke være meget mere avanceret end nutidens fly, men det system, der skal producere flyet, vil være langt mere avanceret på grund af introduktionen af nye digitale værktøjer.
Ifølge de oplysninger om flyet, der indtil videre er sluppet ud til amerikanske medier, vil det nye fly få plads til 225 passagerer og have en rækkevidde på 5.000 nautiske mil (9.260 kilometer), mens en senere version af flyet vil få plads til 265 passagerer og have en rækkevidde på 4.500 nautiske mil (8.334 kilometer).
2-3-2 sædekonfiguration
Det nye flys design er inspireret af flere af de øvrige Boeing-modeller. Halen minder om den fra en 737 MAX, mens de større vinduer kan relateres til 787/777X-modellerne.
Herudover har dørene en udformning, der minder om 767-200-modellen. Designet af flyets interiør gør, at der angiveligt vil blive plads til en 2-3-2-sædekonfiguration på økonomiklassen.
Ifølge Ihssane Mounir viser ”konservative” skøn, at der vil være en global efterspørgsel på mellem 4.000 og 5.000 fly i Middle-Market segmentet over de næste 20 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.