søndag 6. juni 2021

Spektakulært stoff en søndags formiddag - Twitter video


Undertegnede har vært på utallige airshows utenlands, og alltid latt meg imponere av sovjetiske/russiske flygere og deres show. Man kan diskutere den taktiske verdien av noen manøvre, men uansett, det er imponerende hva de kan få til med sine fly. Heldigvis, får jeg vel si, var det en F-22 som hadde trukket alle limiting brakers og hadde et fenomenalt show på Farnborough. Dette var den eneste gangen jeg har sett noe slikt. F-35, som viste seg på Farnborough, første gang utenlands, var veldig blek i forhold til en Rafale på samme show. Et viktig element for disse demonstrajonene er salg. Om Qatars nylige kjøp av 24 Rafale har sammenheng med dette, er ikke godt å si, men mange fremtredende forsvarspersoner fra veldig mange land, er til stede på spesielt Farnborough og Le Bourget. President Macron overvar Rafale showet i 2019 som var formidabelt.

Macron - Foto: Per Gram

Le Bourget 2017 - Rafale med Exocet - Walk around - Bilde: Per Gram

Uansett, sjekk denne snutten og gjør deg opp dine egne meninger: https://tinyurl.com/2rveujnb

Jeg føyer til en historie fra 2006, Farnborough. Jeg traff Patty Wagstaff, flere ganger verdensmester i acro, da demoflyger for Raytheon Beech. Vi sto sammen og så på en MiG 29, modifisert med trust vectoring, boltre seg i et fantastisk show, senere omtalt som trendsetter. Jeg spurte henne hva hun syntes. Hun sa it was flown with great precision and with typical slavic enthusiasm. Sjekk bilder og video under:

MiG- 29 OVT - Foto: Per Gram
Patty Wagstaff - Foto: Per Gram


Sjekk showet til russeren her, sakset fra Twitter: https://tinyurl.com/bhfc6jd2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.