onsdag 3. februar 2010
NTSB og Colgan ulykken
Vi blir ikke ferdig med Colgan ulykken hvor en Q400 kom ut av kontroll under innflyging til Buffalo, N.Y. NTSB gjorde seg i går ferdig med sin jobb og det er ikke noe tvil om at kapteinen reagerte fullstendig feil på stick shaker. Det jeg synes er trist lesning er om fatigue er en medvirkende årsak. Et syn, presentert av medlem Robert Sumwald, går på at selv om flygerne var slitne, spesielt styrmannen, så er det ikke sikkert at det var noen medvirkende årsak. For meg er dette antikvarisk tenkning, og veldig trist fordi det kommer fra et medlem i NTSB, en organisasjon som de fleste mener er moderne og fremtidsrettet. Det kan være feil. Uansett så vil FAA komme ut med nye Flight and Duty Time Limitations i løpet av kort tid. Jeg er fan av Randy Babbitt.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.