onsdag 9. februar 2011
Bangladesh BIMAN forfølger flygere
På tampen av innlegget under vedr. EASA juss, så antyder jeg mulighet for represalier. Men før jeg beskriver hva som foregår hos BIMAN så vil jeg gjerne takke Editor in Chief i det velrennomerte Aviation International News for hans syn på fagforeninger: Randy R. Padfield mener at fagforeninger kan bidra med mye positivt i sikkerhetssårbare virksomheter som flyging er. I BIMAN synes ikke ledelsen fagforeninger er noe særlig og har valgt å forfølge flygere som organiserer seg, ja, sogar hele fagforeningen. Bråket begynte da Bangladesh Airline Pilots` Assc. avholdt en pressekonferanse hvor de forklarte hvordan de så på sin forhandlingssituasjon. Etter det har flygere som er organisert blitt utsatt for forfølgelse av ledelsen, inklusive det å bli satt på bakken av forskjellige og obskure årsaker. Alle flygere har sogar fått inndratt ferier, og de har ikke gitt flygerne en arbeidsplan som de skal arbeide etter. Kan du tenke deg at flygerne vil få gehør for å si at nå orker de ikke å forlenge arbeidsdagen utover 14 timer og samtidig kunne beholde jobben? Det er tvingende nødvendig at ICAO må få større innflytelse over elementer i medlemslandene som direkte motarbeider flysikkerheten slik det demonstreres i BIMAN. Skikkelig forstemmende. Foto: BIMAN
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.