Maskinen havarerte den 19. august og havariet skyldes antakelig tap av halerotorblad atter at det oppsto sprekker. Alle de fire ombord ble drept etter at maskinen hadde tatt av fra en oljerigg. Flygeren rakk å sende nødmelding. Helikopteret tilhørte selskapet Senior. Det har ført til at EASA har ustedt et Emergency Airworthiness Directive gjeldende for typen. Maskintypen finnes i norsk register. Den har tidligere hatt problemer med delaminering i selve halen.
Sjekk denne: http://tinyurl.com/3sj6ppp
The AD — originally issued by the European Aviation Safety Agency on Aug. 25, and adopted in similar form by the United States Federal Aviation Administration, Transport Canada, and Australia’s Civil Aviation Safety Authority — requires the inspection of AW139 and AB139 tail rotor blades within 25 flight hours after the date of the AD, and thereafter at intervals not to exceed 25 hours. More significantly, it imposes a new life limit on the tail rotor blades of 600 hours time in service or 1,500 flight cycles (take-offs and landings), whichever occurs first. This has grounded some AW139/AB139s as they wait on replacement blades. Foto: Senior
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.