Hei alle sammen
Det er nå mindre enn to måneder til Flyoperativt Forum går av stabelen. Vi
har klart å samle en rekke ressurspersoner som skal dele sin erfaring med oss. I
år har vi valgt oss et tema og vi har bedt våre foredragsholdere fokusere på
nettopp det: "Lessons learned".
David Learmount vil si litt om året som har gått, men han vil ikke
bare fokusere på ulykkene, han vil gjøre opp status i luftfarten siden vi så han
i fjor.
William Bramble fra den amerikanske havarikommisjonen NTSB vil
snakke om Human Factor i Asiana ulykken. Han har en meget god presentasjon og
visualisering av de forskjellige HF aspektene som vi tror veldig mange vil sette
pris på. Det var en meget god artikkel om ulykken i AeroSafety World som vi
vedlegger. For å få best mulig utbytte av hans presentasjon anbefaler vi at du
leser denne. Last ned artikkel om ulykken
her
Professor Johan Bergström, som var hos oss i fjor, kommer tilbake og
han vil trekke Human Factor lærdom ut av de seneste ulykkene. Han trollbandt
forsamlingen i fjor og vi er meget fornøyd med at han igjen besøker oss.
Vi vil også få to crewmedlemmer til å snakke om sin ulykke, de endte
opp med å fly helt uten flight controls og bare ved å manøvrere flyet med
motorkraft klarte de å styre flyet til en sikker landing. Dette er en spennende
historie og vi får et innblikk i "the decision making".
Capt Kurt Albertsen vil fortelle oss om de krevende operasjonene som
Widerøe har på Vestlandet og i Nord Norge. Her blir det vær, fjell og glatte
baner ispedd videoer av "steepe" innflyginger.
Dette er bare noen av mange gode innlegg på årets konferanse og vi ser frem
til å samle luftfarts-Norge til årets Flyoperative Forum. Komplett agenda finner
du på hjemmesiden www.fof.aero Vel møtt alle sammen!
Vh.---oss i FoF
Om Asiana ulykken kan du lese nytt materiale i cover story her:
Cover Story - Survival Factors - Aero Safety World
Om Asiana ulykken kan du lese nytt materiale i cover story her:
Cover Story - Survival Factors - Aero Safety World
Flight attendants on Asiana Airlines Flight
214 recognized, even without a warning from the flight deck, that the Boeing
777-200ER's approach to San Francisco International Airport would not end well.
In this month's cover story, Senior Editor
Wayne Rosenkrans describes how the flight attendants reacted during and after
the July 6, 2013, crash and how their perceptions of the accident - and, in some
cases, their injuries - varied, depending on their seat locations.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.