lørdag 2. mai 2015

SAS og luksusruten - Sliter - DN

Flyvert Anders Haugaard tok imot de første SAS-passasjerene fra Stavanger til Houston. Fenzi Marlies (fra venstre) og Minna Aaltonen fikk teste produktet i august ifjor. Foto: Gorm K. Gaare
Flyvert Anders Haugaard tok imot de første SAS-passasjerene fra Stavanger til Houston. Fenzi Marlies (fra venstre) og Minna Aaltonen fikk teste produktet i august ifjor. Foto: Gorm K. Gaare 

SAS sliter med «luksusruten»

Oljenedturen påvirker SAS' rene businessfly mellom Stavanger og Houston.
Nå har SAS startet en offensiv salgskampanje som skal tiltrekke et nytt kundesegment til Houston-ruten. Målet er blant annet å selge pakkereiser og gruppereiser på Business Class-flyet, skriver Check-in.dk.
For det tar lenger tid enn forventet å tjene penger på SAS-ruten fra Stavanger til Houston, som åpnet 20. august ifjor. Det bekrefter informasjonssjef Knut Morten Johansen overfor det danske flynettstedet.

Relaterte saker

Vis flere
- Vi kan bekrefte at ruten er påvirket av lavere aktivitet i oljeindustrien, sier han.
Ruten blir operert med et innleid 737-fly fra sveitsiske PrivatAir i en konfigurasjon med bare 44 Business Class-seter.
Houson-ruten var opprinnelig tiltenkt den store oljeindustrien på den norske vestkysten, men en sterkt presset oljebransje har svekket etterspørselen, slik at SAS må se seg om etter andre kundegrupper for på sikt å sikre lønnsomhet på ruten.
Johansen bekrefter at de ser bredere:
- Det er riktig at vi har vurdert at dette fantastiske Business-produktet er interessant for andre enn dem som er ansatt i oljeindustrien, sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.