torsdag 13. juni 2019

SAS åpner A350 showet med rute til Chicago fra CPH - Check-In

SAS A350-900 XWB (Computergrafik: Airbus)

SAS annoncerer første A350-flyvninger


SAS sætter dato på, hvornår selskabets første Airbus A350 sættes i drift, og samtidig løfter SAS sløret for, hvordan sædekonfigurationen er planlagt.

Fra 28. januar næste år kan rejsende på SAS’ rute mellem København og Chicago se frem til at sætte sig til rette i nogle spritnye flystole. Den dag indsætter det skandinaviske flyselskab nemlig sin første Airbus A350 på netop den rute.
Det er dog ikke udelukkende rejsende til Chicago, der får glæde af det nye fly, for A350’eren, der får base i Københavns Lufthavn, kommer det første år til at operere på i alt syv ruter. Udover Chicago også til Beijing, New York, Tokyo, Shanghai, Hongkong og San Francisco.
”Vi glæder os til at byde vores passagerer velkommen om bord på dette topmoderne fly. Dette nye fly vil styrke vores tilbud til kunderne,” siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndirektør i SAS.
Flere på BusinessI SAS-konfigurationen får Airbus A350’eren plads til 300 passagerer – fordelt med 40 på Business, 32 på Plus og 228 på Economy, som i SAS-terminologi hedder SAS Go. Det betyder, at der er otte pladser flere på Business end på den A330’er, som SAS i dag typisk benytter på ruten til Chicago.
Til gengæld er der 24 færre sæder på Plus, og 54 flere på Go. Alt i alt betyder det, at der er plads til 38 passagerer mere på A350’eren end på A330’eren.
Unikt kabinemiljøIfølge SAS kan de rejsende se frem ”til et unikt kabinemiljø, der består af en avanceret kombination af den mest støjsvage kabine med optimeret tryk, mere frisk luft og avanceret styring af temperatur og luftfugtighed.”
SAS betegner selv A350 som en milepæl i den omfattende flådefornyelse, som SAS er i gang med, og som vil give selskabet nogle af markedets mest avancerede og brændstofeffektive kort- og langdistancefly.

SAS A350 (foto: SAS)
A350 reducerer CO2-udledningen med omkring 30 procent og mindsker støjudledningen med op til 40 procent sammenlignet med de fly, de erstatter.
Mange nye fly på vejFrem mod 2023 vil SAS modtage 80 nye Airbus A320neo, den sidste af fem styk A330 Enhanced, yderligere syv A350 samt tre Airbus A321LR.
SAS skriver, at de nye fly – sammen med opgraderingen af kabinen – betyder, at selskabets flåde vil være ”optimeret til fremtidens måde at rejse på og afgørende for at opfylde SAS’ mål om at reducere den samlede CO2-udledning med mindst 25 procent i 2030 – en målsætning, der overgår de mål, som er fastsat af IATA.”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.