Det er, som du forstår, skarp konkurranse i vektklassen 7-9 tonn. Jeg har fått veldig god gjennomgang av AW189 på Le Bourget i 2013, og fløyet EC, nå H175, under en demo i Stavanger i mai 2014 hvor jeg fikk hands on opplevelse da jeg fløy som kjentmann inn Lysefjorden. Det var etter invitasjon av Frode Østnes. Ting har skjedd siden da, noe du kan lese om under. (Red.)
Formålet med bloggen er å bidra til informasjon om luftfart av alle slag. Også litt om ubåter og forsvarsspørsmål. Nyheter vil du finne her også, en del på engelsk som er det mest brukte luftfartsspråket. Har du selv noe som bør komme ut, så send meg en mail til per.gram@hesbynett.no - Politikk på alle nivåer over hele verden er i kaos. Voldsomme endringer kan finne sted på kort tid, som også kan få innvirkning på forsvarsdisposisjoner. Det må kommenteres.
lørdag 25. september 2021
Solakonferansen - Airbus
Arnaud Roux, Operational Marketing Manager, foredro.
Spesiell vekt ble lagt på anti-, avisingsprogrammet deres som regnes for ferdig vinteren -24-25. Den skal testes i Norge. Slides følger under. Men også alle maskinens automatiserte funksjoner ble beskrevet, også med slides.
Maskinen kan bruke 50% SAF (Sustainable Aviation Fuel) en brennstofftype som nå benyttes av S-92A offshore.
Også de påfølgende slides er fotografert rett av lerretet. De er selvforklarende.
---ooo00O00ooo---

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.