mandag 15. november 2021

El fly presentert i NRK Vestland - NRK


Fra en kilde på Byhaugen i Stavanger, har jeg fått tips om denne fra NRK. Som du har lest her på bloggen, er elfly presentert gjentatte ganger, også Widerøes prosjekt. En god gjennomgang av prosjektet ble gjort på Solakonferansen i september. Flyet sto også utstilt på Solakonferansen i 2019. Det som nå er den store konkurransen er hvilket selskap får etablert den første kommersielle ruten med el- eller hydrogenfly? "Alle" snakker om 2025. I mellomtiden hauses dette voldsomt opp for å skaffe seg investorer. 

Flytypen Pipistrel fikk for øvrig stor oppmerksomhet da Avinorsjefen Dag Falk-Petersen havarerte med en nær Gullknapp flyplass for to år siden, også omtalt i artikkelen under. Sjekk denne videoen fra AVweb som omhandler typen som trening/opplæringsfly: https://tinyurl.com/4emh33ev(Red.)


Lite fly gjev store forhåpningar

Denne veka var det lansering av ein liten luftfartssensasjon. Bransjen håpar flyet bidrar til at den elektriske transportrevolusjonen får luft under vengene.

Sjekk hele artikkelen her: https://tinyurl.com/66juyaha

LN-ELB har fått Easa-sertifisering.

FOTO: EIRIK FØRDE / CATCHLIGHT FOTOSTUDIO

Bjørne Østrem DjukasteinJournalist

Lidvard SandvenJournalist

Publisert i går kl. 16:48

Del på Facebook Del på Twitter Del på epost

Det er 6,47 meter og har berre to sete. Likevel ser tunge aktørar på dette mini-flyet som sjølve framtida til elflysatsinga i Noreg.

Elflyet ber kjenneteiknet LN-ELB. Det er slettes ikkje namnet som vekker mest oppsikt: Flyet er det fyrste som er sertifisert av europeiske luftfartsmyndigheiter (EASA).

Den såkalla typesertifiseringa inneber at ein ikkje treng spesiell løyve for å føre flyet.

– Flyet viser at det er mogleg å fly utan klimagassutslepp, seier Olav Mosvold Larsen.

Han er leiar for klimaprogrammet til Avinor.

Olav Mosvold Larsen

POSITIV: Olav Mosvold Larsen i Avinor har trua på prosjektet.

FOTO: AVINOR

– Vi må ta små skritt før bransjen lærer å fly utan klimagassutslepp, seier han.

Det er den slovenske flyprodusenten Pipistrel som har utvikla flyet. Flyet har rekkevidd på éin time.

Pipistrel Velis Electro

·         Vengespenn: 10,71 m

·         Lengde: 6,47 m

·         Sete: 2

·         Vekt (med batteri): 428 kg

·         Motoreffekt: 57,6 kW

·         Nyttelast: 172 kg

·         Marsjfart: 90 knop (167 km/t)

·         Avgangsstrekning gras/asfalt: 246/241 m

·         Klatreevne: 647 ft/min (3,3 m/s)

Kjelde: Pipistrel/Teknisk Ukeblad

Desse kvalifikasjonane har ein prislapp på 1,7 millionar kroner, melde Avinor då bestillinga var gjort i fjor sommar.

Elflyprosjektet er eit samarbeid mellom Avinor, SAS, Widerøe, Noregs Luftsportsforbund (NLF) og Miljøstiftelsen Zero.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.