Fra en kilde på Byhaugen i Stavanger, har jeg fått tips om denne fra NRK. Som du har lest her på bloggen, er elfly presentert gjentatte ganger, også Widerøes prosjekt. En god gjennomgang av prosjektet ble gjort på Solakonferansen i september. Flyet sto også utstilt på Solakonferansen i 2019. Det som nå er den store konkurransen er hvilket selskap får etablert den første kommersielle ruten med el- eller hydrogenfly? "Alle" snakker om 2025. I mellomtiden hauses dette voldsomt opp for å skaffe seg investorer.
Flytypen Pipistrel fikk for øvrig stor oppmerksomhet da Avinorsjefen Dag Falk-Petersen havarerte med en nær Gullknapp flyplass for to år siden, også omtalt i artikkelen under. Sjekk denne videoen fra AVweb som omhandler typen som trening/opplæringsfly: https://tinyurl.com/4emh33ev(Red.)
Lite fly gjev store forhåpningar
Denne veka var det
lansering av ein liten luftfartssensasjon. Bransjen håpar flyet bidrar til at
den elektriske transportrevolusjonen får luft under vengene.
Sjekk hele artikkelen her: https://tinyurl.com/66juyaha
FOTO: EIRIK FØRDE /
CATCHLIGHT FOTOSTUDIO
Bjørne
Østrem DjukasteinJournalist
Lidvard
SandvenJournalist
Publisert i går kl. 16:48
Del på Facebook Del på Twitter Del på epost
Det er 6,47 meter og har berre to sete. Likevel ser tunge aktørar på
dette mini-flyet som sjølve framtida til elflysatsinga i Noreg.
Elflyet ber kjenneteiknet LN-ELB. Det er slettes ikkje namnet som
vekker mest oppsikt: Flyet er det fyrste som er sertifisert av europeiske
luftfartsmyndigheiter (EASA).
Den såkalla typesertifiseringa inneber at ein ikkje treng spesiell
løyve for å føre flyet.
– Flyet viser at det er mogleg å fly utan
klimagassutslepp, seier Olav Mosvold Larsen.
Han er leiar for klimaprogrammet til Avinor.
POSITIV: Olav Mosvold Larsen i Avinor har trua på prosjektet.
FOTO: AVINOR
– Vi må ta små skritt før bransjen lærer å fly utan klimagassutslepp,
seier han.
Det er den slovenske flyprodusenten Pipistrel som har utvikla flyet.
Flyet har rekkevidd på éin time.
Pipistrel Velis Electro
·
Vengespenn: 10,71 m
·
Lengde: 6,47 m
·
Sete: 2
·
Vekt (med batteri): 428 kg
·
Motoreffekt: 57,6 kW
·
Nyttelast: 172 kg
·
Marsjfart: 90 knop (167 km/t)
·
Avgangsstrekning gras/asfalt: 246/241 m
·
Klatreevne: 647 ft/min (3,3 m/s)
Kjelde: Pipistrel/Teknisk
Ukeblad
Desse kvalifikasjonane har ein prislapp på 1,7 millionar kroner, melde
Avinor då bestillinga var gjort i fjor sommar.
Elflyprosjektet er eit samarbeid mellom Avinor, SAS, Widerøe, Noregs
Luftsportsforbund (NLF) og Miljøstiftelsen Zero.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.