fredag 4. februar 2011

Varslere blir verdsatt i Bristow Helicopters

Under selskapets sikkerhetskonferanse i Lagos nylig fremkommer følgende uttalelse fra sjefen der, Managing Director of Bristow Helicopters, Capt Akin Oni  :
Bristow Helicopters  has also introduced a reward system, where any staff that speaks up on another staff - be he a senior or junior staff - is rewarded, adding that it is not done to punish people, but to ensure that they do not only imbibe the culture of safety, but that they also practise safety. Det er første gang jeg hører om et slikt system i noe flyselskap. I samme konferanse fremkommer at selskapet har tapt £1 mill. på grunn av bird strikes. Selskapet har også en zero tolerance policy: "Zero accident, zero harm to people and zero harm to the environment." Som jeg har forklart før, så er jeg uenig i en slik ideell målsetting fordi den er teoretisk og i praksis uoppnåelig. Realistiske mål kan settes ved å si at neste år skal vi bli bedre på sikkerhet enn i år. Derved kan en sakte men sikkert nærme seg et godt resultat, men kvantumhopp er umulig og blir for meg en floskel.

Sjekk http://tinyurl.com/6l4774n

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.