torsdag 4. februar 2016

Norwegian synes å oppnå suksess over alt - DN

Stadig flere ønsker å feriere i Karibia. Det tjener Norwegian gode penger på. Foto: Christian Wheatley
Stadig flere ønsker å feriere i Karibia. Det tjener Norwegian gode penger på. Foto: Christian Wheatley 

Karibia-satsing gir Norwegian-løft

Karibia og Spania bidro til trafikkvekst og høyere fyllingsgrad for Norwegian i januar
Nye innenriksruter i Spania og ruter mellom Karibia og USA påvirker passasjertallene til Norwegian positivt ved inngangen til 2016.
Totalt fløy over 1,7 millioner passasjerer med Norwegian i januar 2016, en betydelig økning sammenlignet med fjoråret. Fyllingsgraden var på 81,7 prosent, opp 1,7 prosentpoeng.





16:30I januar fløy 1.756.656 passasjerer med Norwegian, en økning på ni prosent sammenlignet med samme måned ifjor. Den totale trafikkveksten (RPK) økte med 14 prosent, mens kapasiteten (ASK) økte med 12 prosent denne måneden.
Norwegian startet i desember 2015 for første gang opp ruter mellom den amerikanske østkysten og de franske øyene Guadeloupe og Martinique i Karibia. Rutene flys i vinterhalvåret fra Karibia til New York, Baltimore og Boston, og de er blitt tatt godt imot både av amerikanske passasjerer, fastboende på øyene og tilreisende til de amerikanske storbyene, også fra Europa. Interessen har ført til at Norwegian har forlenget flere av rutene ut april.
- Vi er godt fornøyd med at vi forsetter å fylle flyene så godt i en lavsesongmåned som januar. Trafikkveksten skyldes sterkere satsing internasjonalt, med innenriksflygninger i Spania og ikke minst rutene mellom de franske karibiske øyer og den amerikanske østkysten. I tillegg har vi fått flere passasjerer på langdistanserutene, sier Norwegians administrerende direktør, Bjørn Kjos, i en melding.
Norwegian gjennomførte 99,5 prosent av de planlagte flygningene i januar, hvorav 72,3 prosent gikk på oppsatt rutetid. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.