tirsdag 23. august 2022

Williams AFB Arizona, anno 1963 - Postkort

 


Undertegnede kom hit som første nordmann etter en mangeårig periode uten norske flyelever. Det var i 1967 etter først å hatt fagengelsk på Lackland AFB ved San Antonio hvor Terje B. Johansen, Helge Olav Sandnes og jeg ankom i 1966. Deretter reiste Terje til Craig AFB i Alabama, Helge til Webb AFB i Texas, og jeg hit til Willy Field. Jeg graduerte i april -68. I mine hæler fulgte Finn Kloster som jeg delte rom med, og Magne Holen og Petter Garshol, Arne Vasshus og Ole Petter Gjærlaug.Terje, Helge og jeg kom samtidig til 718 skv. hvor vi fløy T-33 T-Bird og senere til 338 skv. på Ørland Flystasjon hvor vi fløy F-5. Av disse var det bare Helge som gjorde en karriere i Luftforsvaret. Vi hadde alle 6 års plikttjeneste og var nok de aller siste som hadde timebetaling som en del av lønnen.

---ooo00O00ooo---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.