Ingen stor nyhet akkurat, men dette området bringer tilbake gode minner, nemlig "tubing in Salt River". Inn i- og ut av Lake Roosevelt renner Salt River. Den renner gjennom Phoenix, og jeg var elev ved Williams AFB rett øst av Phoenix ved byen Chandler. Vel, en gjeng av oss stappet oppblåste dekkslanger, innertubes, inn i en varebil og kjørte up-river et stykke og derfra seilte vi ned til Scotsdale, noe som tok hele dagen. Vi hadde naturligvis med oss øl på slep. Vi ble plukket opp av noens koner og kjørt hjem. Flystripa det er snakk om ligger på sørøstsiden av innsjøen. Dette er cowboyland OK. Flere sjøer og elver i området er veldig desimerte på grunn av tørke gjennom flere år.. (Red.)
Supporters of backcountry aviation gave more than just their time, cash and energy to repave the 3,800-foot runway at Grapevine Airstrip (88AZ) in Roosevelt, Arizona. The Recreational Aviation Foundation (RAF), 99s, and the Arizona Pilots Association (APA) all contributed, and RAF Arizona liaison Mark Spencer added, “Hundreds…gave their time, money, sweat, and even blood — everything has thorns in the Sonoran Desert.”
The volunteers worked with the U.S. Forest Service to restore the airport to a safe condition, Spencer noted, adding that the location is popular among pilots visiting from central Arizona and the Phoenix area. The $30,000 cost of the project was shared by the U.S. Forest Service, the APA, and the RAF through a Master Challenge Cost Share Agreement. The Forest Service’s Tonto National Forest paid $15,000, APA raised $10,000, and the RAF ponied up $5,000.
Spencer said, “As one of only two asphalt airstrips we know of on Forest Service lands, it is also frequently used by National Guard helicopters, Air Force Search and Rescue training, and has been a critical part of fire operations over the last two years for the Forest service. Grapevine is an example of what can be accomplished through partnering.”
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.