Vi ser de faller fra en etter en fordi de har satset på noe som ikke er sertifisert og kommersielt godkjent før kapitalen blir brukt opp. Mange har varslet om at flere selskaper er i "Zone of Death" av akkurat disse årsakene. Husk at alle typene det er snakk om skal ha samme sikkerhetsnivå som fly har brukt 120 år på å utvikle. (One times 10 to the minus 9) og luftrommet disse skal fly i må også utvikles. Da jeg jobbet med slike ting på vegne av IFALPA for 30 år siden, tok det gjennomsnittlig 10 år før en ide kunne settes ut i livet. Det er kostbare 10 år. (Red.)
Lilium Ceases Operations
Lilium burned through more than $1
billion in 11 years of development work.
Updated Dec 23, 2024 10:48 PM EST
Lilium
Advanced Air Mobility pioneer Lilium
has ceased operations and laid off almost all its more than 1,000 employees
after failing to raise the capital it needed to continue. The German company,
which stunned the aviation industry 11 years ago with its electric multi-rotor
design and audacious plan to introduce short hop inner-city-to-inner-city
service, raised more than a billion dollars in private investment before going
public in 2021. It only attracted two orders for at total of 320 aircraft.
Lilium entered insolvency in October
and was unable to attract the investment it needed to continue. “After 10 years
and 10 months, it is a sad fact that Lilium has ceased operations," Tech Crunch reported CEO
Patrick Nathen as saying in a social media post. "The company that Daniel
[Wiegand], Sebastian [Born], Matthias [Meiner] and I founded can no longer
pursue our shared belief in more environmentally friendly aviation. This is
heartbreaking and the timing feels painfully ironic,” wrote Nathen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.