torsdag 3. august 2017

B737 MAX - Sild i tønne i 8 timer eller mer - Check-In

Setene i Ryanairs B737 800 er låst og kan ikke lenes tilbake. Om Zodiac setene også er låst står det ikke noe om, men regn med det. Det har vært snakk om at Ryanair skal endre på kabininteriøret og forlate gulfargen. På setene under virker det ikke slik. (Red.)

Zodiac Slimline-flysæder (Foto: Ryanair)

Ryanair sætter 197 sæder i nye fly

Ryanair har besluttet sig for valg af sæder samt kabineindretning til de nye Boeing 737 MAX 8. Der bliver plads til 197 passagerer.
Det bliver franske Zodiac Aerospace med hovedkvarter i Paris, der skal levere flysæder til de kommende Boeing 737 MAX-fly til Ryanair. Det irske lavprisflyselskab har bestilt 110 eksemplarer af typen MAX 8, og disse skal leveres fra 2019 og fremad.
I dag beskæftiger Ryanair lige i underkanten af 400 Boeing 737-800 fly, der har en gennemsnitsalder på 6,6 år, og disse fly er indrettet i en version med 189 sæder med en sædeafstand på 30 tommer, hvilket svarer til 76 centimeter.
Der bliver dog mere plads i de nye Boeing 737 MAX 8. Selvom disse fly vil blive indrettet med 197 sæder, vil det samtidig betyde, at sædeafstanden øges fra 30 til 31 tommer, hvilket betyder, og dermed bliver der yderligere 2,5 centimeter til benene. Det hænger sammen med, at de nye Zodiac-sæder er i den såkaldte “Slimline”-version, og samtidig har Ryanair besluttet, at fjerne det bageste galley (køkken, red.), hvormed der bliver plads til yderligere otte flysæder i forhold til i dag.

Mere plads end hos British Airways og Lufthansa
Ryanair undlader ikke at gøre opmærksom på, at de nye fly vil kunne tilbyde mere benplads end nogle af de store europæiske konkurrenter.
“Ryanair-kunder vil kunne glæde sig over et mere rummeligt flysæde og mere benplads end economy-sæder hos British Airways og Lufthansa,” hedder det i en pressemeddelelse fra det irske lavprisflyselskab.
Hos British Airways har selskabets fly i A320-serien samt Embraer-flyene på de europæiske ruter en sædeafstand på 30 tommer, og det samme gør sig gældende for Lufthansa på dette selskab fly i A320-serien.
Norwegian har allerede fået leveret de første fem MAX 8, og disse fly er indrettet med 189 sæder, men Norwegian har endnu ikke oplyst detaljer om sædeafstand. Hos det amerikanske lavprisflyselskab Southwest Airlines er der 175 sæder i det nye MAX 8-fly, mens Batik Air Malaysia og Lion Air fra Indonesien har indsat 180 sæder i deres første fly af denne type.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.