Norwegian lokker airberlin-piloter
Norwegian afholder i denne uge rekrutteringsmøder i Berlin og Düsseldorf i forsøget på at hverve piloter fra airberlin.
Pilotmangel er en af tidens største udfordringer i europæisk luftfart, og derfor vil mange flyselskaber stå i kø for at tilbyde jobs til de piloter, der måtte blive til overs, når rekonstruktion af airberlin måtte være gennemført.
Med betalingsstandsningen i det tyske flyselskab den 15. august er der givetvis mange af selskabets piloter, der vil søge nye udfordringer i den kommende tid, og det vil Norwegian lukrere på. Således gennemfører Norwegian sammen med bemandingsselskabet OSM Aviation et roadshow, der kommer forbi Berlin og Düsseldorf torsdag og fredag i denne uge. I netop disse to byer har airberlin sine hubs og hovedbaser for det flyvende personale.
“Norwegian/OSM Aviation Pilot Roadshow er åbent for alle piloter og deres familier, der ønsker at vide mere om dette prisvindende og spændende selskab. Roadshowet er et åbent informationsmøde, hvor alle spørgsmål vil blive besvaret omkring Boeing 737-stillinger på vor
es kort- og mellemdistanceflåde,” hedder det i invitationen.
Norwegian søger både styrmænd samt kaptajner, der har den fornødne typerating og det nødvendige antal flyvetimer til at kunne sætte sig direkte i venstre side af cockpittet.
Både styrmænd og kaptajner
På informationsmødet vil Norwegian fortælle om kravene til det flyvende personale, og samtidig vil man præsentere lønpakker og øvrige ansættelsesbetingelser.
For styrmænd med typerating til Boeing 737-fly kræves minimum 1.500 flyvetimer, hvoraf 500 af disse skal være gennemført på Boeing 737-300/800, og yderligere skal 150 timer være i logbogen inden for de seneste 12 måneder. Herudover skal ansøgerne have ret til at bo og arbejde i EU samt have en ren staffeattest. Endelig skal sprogfærdighederne være på ICAO-niveau fem eller højere.
Som mange andre flyselskaber kan Norwegian tilbyde piloterne en vagtplan 30 dage forud og minimum 12 fridage om måneden. Ved fuldtidsbeskæftigelse optjenes 2,5 dages betalt ferie per måned, hvilket svarer til 30 feriedage om året.
Endelig kan Norwegian lokke nye piloter med adgang til rabatterede ID-billetter på selskabets rutenet efter de første tre måneders ansættelse.
Med betalingsstandsningen i det tyske flyselskab den 15. august er der givetvis mange af selskabets piloter, der vil søge nye udfordringer i den kommende tid, og det vil Norwegian lukrere på. Således gennemfører Norwegian sammen med bemandingsselskabet OSM Aviation et roadshow, der kommer forbi Berlin og Düsseldorf torsdag og fredag i denne uge. I netop disse to byer har airberlin sine hubs og hovedbaser for det flyvende personale.
“Norwegian/OSM Aviation Pilot Roadshow er åbent for alle piloter og deres familier, der ønsker at vide mere om dette prisvindende og spændende selskab. Roadshowet er et åbent informationsmøde, hvor alle spørgsmål vil blive besvaret omkring Boeing 737-stillinger på vor
es kort- og mellemdistanceflåde,” hedder det i invitationen.
Norwegian søger både styrmænd samt kaptajner, der har den fornødne typerating og det nødvendige antal flyvetimer til at kunne sætte sig direkte i venstre side af cockpittet.
Både styrmænd og kaptajner
På informationsmødet vil Norwegian fortælle om kravene til det flyvende personale, og samtidig vil man præsentere lønpakker og øvrige ansættelsesbetingelser.
For styrmænd med typerating til Boeing 737-fly kræves minimum 1.500 flyvetimer, hvoraf 500 af disse skal være gennemført på Boeing 737-300/800, og yderligere skal 150 timer være i logbogen inden for de seneste 12 måneder. Herudover skal ansøgerne have ret til at bo og arbejde i EU samt have en ren staffeattest. Endelig skal sprogfærdighederne være på ICAO-niveau fem eller højere.
Som mange andre flyselskaber kan Norwegian tilbyde piloterne en vagtplan 30 dage forud og minimum 12 fridage om måneden. Ved fuldtidsbeskæftigelse optjenes 2,5 dages betalt ferie per måned, hvilket svarer til 30 feriedage om året.
Endelig kan Norwegian lokke nye piloter med adgang til rabatterede ID-billetter på selskabets rutenet efter de første tre måneders ansættelse.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.