- Landet står foran storinnkjøp av helikoptre i CSAR (Combat Search And Rescue) rollen. Tyskerne har uttrykt sterkt motvilje mot NHI grunnet voldsomme forsinkelser i leveringen av NH90. Både Sikorsky og AgustaWestland vet å benytte anledningen til å fremme sine kandidater.
- Tyskerne opererer Heron MALE (Medium Altitude Long Endurance) UAV`er i Afghanistan. Nå diskuteres det i Reichstag om maskinen skal armeres eller fortsatt fly uten våpen. Heron brukes for kompetansebygging samt i hvilken grad Tyskland skal engasjere seg i et system med vekstpotensiale. For undertegnede ser det ut til at Talarion burde ligge godt an.
- Den siste Atlantique skvadronen legges ned i år. EuroHawk skal overta SIGINT rollen og flyr nå tester med en slik pakke om bord. Den ser ikke særlig pen ut, men den har vært i lufta i 28t sammenhengende så drag er ikke noe problem. Testene foregår fra Edwards og Palmdale.
- Tyskerne er også misfornøyde med den sene leveringen av A400M. Deres C-160 Transalls er i ferd med å slippe opp for skrogtid.
- Så litt om den sivile siden hvor den nye storflyplassen Berlin Brandenburg Int. Airport var planlagt å åpne den 30. oktober 2011. Det ligger imidlertid an til nærmere ett års forsinkelse. Schonefeldts sydlige rullebane vil bli BBI`s nordlige bane.
lørdag 19. juni 2010
Im Westen nichts Neues
Tittelen på innlegget er totalt gal, og viser til de absurde sidene ved 1. verdenskrig. Imidlertid så er handlingen lagt til et land, Tyskland, hvor det for tiden er stor aktivitet innen spesielt Luftwaffe.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.