Et fire siders sammendrag finnes på http://tinyurl.com/4449ahl
Her er ikke så veldig mye mer enn det som er publisert tidligere. Tilråingene derimot, er tydligere og finnes på samme link som over og omhandler ti emner.
Aftenposten uttrykker seg slik:
Flyet som var på vei fra Rio de Janeiro til Paris, styrtet 1. juni 2009, og alle 228 personer om bord mistet livet.
En granskningsrapport som ble offentliggjort fredag, hevder at pilotene gjorde en rekke feil, og at dette delvis skyldes manglende trening. Flygerne skal ha ignorert tidlige advarsler og ikke ha fulgt vanlige prosedyrer.
Frankrikes ulykkesgranskningsbyrå, BEA, mener flygerne ikke reagerte riktig eller tidsnok på advarsler om at flyet mistet løft.
Air France forsvarer flygerne sine og hevder alarmsystemet som skal melde fra når flyet mister høyde, ikke fungerte tilstrekkelig.
BEA kunngjorde likevel fredag at de vil iverksette ti nye sikkerhetsanbefalinger for franske flyselskaper, blant annet mer pilottrening på hvordan man skal fly manuelt i store høyder.
Fredagens rapport er den tredje som undersøker hvordan og hvorfor Air France-flyet AF447 styrtet i Atlanterhavet i 2009.
Denne saken vil vi følge i rettssystemet i årene fremover. Air France forsvarer flygerne og peker på tekniske svakheter. Å innrømme noe vil gi de pårørende gode kort rent juridsk vil jeg tro. Sjekk video på http://tinyurl.com/3kgl67s
Her annonseres det at temaet AF447 vil bli tatt opp på bredest mulig basis gitt alle ingrediensene som finnes i ulykken.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.