torsdag 21. juli 2011
Nasjonalt Flysikkerhetsråd
Anledningen byr seg igjen for å nevne dette sikkerhetsrådet jeg har mast så mye om. Grunnen er den lyse ide noen har fått når det gjelder nedre aldersgrense for bussjåfører. Analogien med luftfart følger, men først litt om 18-åringer. Jeg leste nylig en statistikk vedr. den aldersgruppe som forårsaker flest ulykker, og det er igrunnen den som en nå ønsker skal drive persontransport. At FrP`s ungdom har uttrykt at man bør få sertifikat nå en er 16 er bare en digresjon. Det som driver dette er mangel på bussjåfører. Så til analogien. Er MPL en lettvint vei for å løse et akutt flygerproblem? Vel, dette spørsmålet ville jeg øyeblikkelig kastet i fanget til et Nasjonalt Flysikkerhetsråd for vurdering.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.