Stavanger Aftenblad i dag:
Stadig flere selskaper tilbyr taxiflyging, transport til hyttebygging og henting av jaktbytte fra fjellet. Bransjen er redd konkurransen går på sikkerheten løs. 189 helikoptre er knyttet til kommersiell virksomhet i dag, i følge luftfartsregisteret. Markedet fortsetter å øke siden timeprisene har stagnert.
Nettavisen i dag:
Helikopteret som styrtet mandag hadde fart fremover og nedover.
Det minner meg om en episode jeg hørte om for omtrent 20 år siden da en tomotors chartermaskin fikk kontrollproblemer. Passasjeren i forsetet fikk et epileptisk anfall og sparket full pedal. Det ble en del dramatikk før flyet kom under kontroll. Uten sammenlikning forøvrig.
En kollega ringte og fortalte om en episode han var involvert i for mange år siden. Oppdraget var innlands persontransport med Bell 47! Yes, han er eldre enn meg. En pax i forsetet hadde en ryggsekk av type Bergans som forvillet seg ned blant kontrollorganene, og flygeren fant at bevegeligheten på stikka omtrent ikke fantes. Vel, han lever og kan fortelle om det, men det er fort gjort.....
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.