Christine Sagen Helgø åpner konferansen. Til venstre i bildet ordfører Ole Ueland, Sola.
PRIS: 33% YTELSE OG KVALITET: 48% LEVERINGSPÅLITELIGHET 12% RISIKO 7%
Det fremkom et par nye ting: Det er mulig det blir en 7. base et sted mellom Bodø og Banak. Derfor er det tatt opsjon på 6 maskiner i tillegg til de 16. Dernest at hangaren på Longyear lufthavn dimensjoneres for to AW101 (Bildet under). Det er altså ikke noe formelt i veien for at Forsvaret får operere ut fra en demilitarisert øygruppe, sa skv.sjef Svein Tore Pettersen til undertegnede. Det hadde han fra Justis- og beredskapsdepartementet.
De fire selskapene som flyr offshore, CHC, Bristow, Blueway og Norsk Helikopterservice presenterte seg og sin virksomhet og vyer.
CAE, den kanadiske simulatorbyggeren som nå eier CHC`s treningsavdeling, var det eneste selskapet som var i utakt med de andre. På bildet ser du at de vil flytte sine to simulatorerer over til SAS Flight Academy ved Stockholm for å få dem plassert ved den Bell 212/412 simulatoren som alt er der.
De vil også etablere en tjeneste med S-92A og EC225 simulatorer i "Oslo" Disse vil konkurrere om kundene med S-92Ä simulatoren på Sola som drives av Flight Academy, og den EC225 simulatoren som skal bygges i samarbeid mellom Blueway og Thales.
Journalist og forfatter Jan-Petter Helgesen overrakte boken sin Sola i krig og fred, på vegne av arrangøren, til Wilhelm Mohr som ikke trenger noen presentasjon her.....
NRK filmet og intervjuet Sagen Helgø, ordfører i Stavanger, og undertegnede. Kanskje flere også, men da var jeg gått. Sola Kommune spanderte lunch.
Undertegnede fikk et sluttinnlegg hvor jeg ba om samarbeid for å påvirke politikerne slik at Sola blir valgt som landets treningssenter for helikoptervirksomheten, militær og sivil.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.