For 14. gang: CPH er Europas mest effektive lufthavn
Forskere og luftfartseksperter kårer igen Københavns Lufthavn som Europas mest effektive. Førstepladsen kommer ikke af sig selv, siger driftsdirektør.
Københavns Lufthavn er endnu en gang kåret som Europas mest effektive lufthavn. Det er nu sket 14 ud af 16 mulige gange.
Det er verdens førende akademiske selskab inden for luftfart, det uafhængige Air Transport Research Society (ATRS), der står for kåringen, hvor Københavns Lufthavn tog titlen for lufthavne med over 25 til 40 millioner passagerer.
Lige stolt hver gang
”Uanset hvor mange gange, vi modtager denne udmærkelse, så er jeg lige stolt hver gang. Det er en pris, som jeg gerne vil tilegne vores medarbejdere og de flyselskaber og virksomheder, der har deres daglige gang i lufthavnen,” siger driftsdirektør i Københavns Lufthavn, Kristian Durhuus.
”Uanset hvor mange gange, vi modtager denne udmærkelse, så er jeg lige stolt hver gang. Det er en pris, som jeg gerne vil tilegne vores medarbejdere og de flyselskaber og virksomheder, der har deres daglige gang i lufthavnen,” siger driftsdirektør i Københavns Lufthavn, Kristian Durhuus.
ATRS vurderer årligt produktivitet, omkostninger og effektivitet i omkring 200 lufthavne i hele verden. Vurderingen bliver lavet af ATRS – en gruppe førende internationale forskere og luftfartseksperter.
Prisen betyder, at CPH ifølge forskerne er den lufthavn i Europa, hvor rejsende kommer hurtigst og nemmest gennem lufthavnen. Samtidig bliver lufthavnen anerkendt for at være god til at få det store puslespil til at gå op.
Fokus på fremtidens løsninger
At få tildelt en titel som Europas meste effektive lufthavn 14 gange på 16 år, er ikke noget, der kommer af sig selv. Det kræver fokus og nytænkning.
At få tildelt en titel som Europas meste effektive lufthavn 14 gange på 16 år, er ikke noget, der kommer af sig selv. Det kræver fokus og nytænkning.
”Alle dem, der arbejder i lufthavnen, ved, at rejsende er vores gæster. Og vores primære opgave er at gøre deres besøg så behageligt som muligt. Vi har en høj tilfredshed hos vores gæster, der blandt andet værdsætter vores evne til at være førende, når det kommer til at implementere digitale selvbetjeningsløsninger,” siger Kristian Durhuus.
At være førende på et område, kræver konstant nytænkning og fokus på fremtidens løsninger. Fremtidens lufthavn skal ifølge CPH byde på endnu bedre oplevelser for gæsterne og holde det høje niveau, når det gælder om at være en attraktiv lufthavn for flyselskaber.
”Samtidig har vi lagt en ny klimastrategi, hvor vi tager ansvar for at skabe fremtidssikrede og reelle løsninger for luftfartsbranchens klimaudfordringer. Derfor ser vi hele tiden på, hvad vi kan gøre bedre,” siger Kristian Durhuus.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.