Sjekk avisinnlegg her: https://tinyurl.com/2bcvy4cr
Sakset fra innlegget:
Sjefer som legger skylda på ansatte, snakker dem ned i offentligheten, virker å tro at det kun finnes én løsning på problemene og som hevder at ti år uten streikerett er helt nødvendig for å holde selskapet stabilt, ja en sånn sjef kan det rett og slett være vanskelig å ha tillit til.
Det samme kan man si om styret som ansatte ham, det samme styret som i 2018 fikk en honorarøkning på mellom 40-og 60 prosent.
Anko van der Werff har snakket mye om hva som er nødvendig for å skaffe investorer til det kriserammede selskapet, og at hvis ikke alle gjør som han sier, går det ikke.Noen som har fått til noe, er det amerikanske flyselskapet Delta.
I juni leverte de et overskudd før skatt på over ti milliarder kroner. Samtidig tilbyr American Airlines, som også går med overskudd, sine piloter en tosifret prosent lønnsøkning.
Neida, Amerika er ikke Norge, Delta og American er ikke SAS og ikke alt kan sammenlignes.
Men hvis markedskreftene virkelig skal rå, slik van der Werff stadig påpeker, hva er egentlig løpende markedspris på en sjef som snakker ned sine ansatte og i krisetid oppfører seg som et uoppdragent barn i offentligheten?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.