Her er bilde av radarsystemet Canada kjøper fra Australia, den du kunne lese om i går.
Det er en radartype Sovjet hadde på 70 tallet, montert nær Kyiv tror jeg. Den skapte støy på forskjellige typer radiofrekvenser. Da ble radaren omtalt som en Over The Horizon Back Scatter Radar. Noen mener at det var en reinspikka støysender, men flere mente det var en radartype som visstnok var ny for vesten. Sjekk mer om prinsippet til OTH-B radaren her: https://tinyurl.com/3zu9bpka

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.