For å imøtekomme dette har luftfarten lagt vekt på å gå løs på skadelige utslipp fra flymoter som Co2 og Nox. Industrien forøvrig arbeider med biofuels og nøysomme motorer. En har lagt seg på en linje hvor en kan handle med Co2 kvoter. Nå har det ført til baluba fordi IATA ønsker å trekke seg fra dette. CEO Giovanni Bisignani ønsker at EU skal gjøre unntak for luftfarten for det som kalles Emission Trading Scheme, ETS, neste år. Bisignani sa nylig:
“Uncoordinated and punitive regional measures distort markets and undermine global efforts to reduce emissions. The EU ETS is a $1.5 billion cash grab that will do nothing to reduce emissions......It’s time to be serious about climate change and honest in developing global solutions”.
Samtidig legger Avinor frem sine fremtidsutsikter som vektlegger ETS.
I dag går LO imot ETS på generelt grunnlag.
Blir begrepet bærekraftig utvikling en floskel?
Sjekk Avinorraporten på http://tinyurl.com/6jdrta6
Samtidig legger Avinor frem sine fremtidsutsikter som vektlegger ETS.
I dag går LO imot ETS på generelt grunnlag.
Blir begrepet bærekraftig utvikling en floskel?
Sjekk Avinorraporten på http://tinyurl.com/6jdrta6
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.