onsdag 22. juni 2011

Takk til 333 skv! Takk til NRK!

Nydelige bilder fra MS Nordnorge nå rett utenfor Vadsø. Den første P-3B kom til Andøya den 2. april 1969, og jeg var med. Snart kommer historien til 333 skv. ut i bokform forfattet av ob.lt. Håvard Klevberg. Jeg gir deg beskjed når boka er ute. Bildet du ser her er fra en formasjon med alle våre 5 maskiner i 1971 tatt av undertegnede.
Nå er straks hurtigruten i Kirkenes og denne fantastiske opplevelsen med NRK er straks slutt. Det faller en lett å si at kystripen og landet innenfor er ubegripelig vakkert; til alle årstider. Det er ikke bare besetningene ombord på kystgående fartøyer som er enig i det, men også vi som flyr. Sendingen jeg enda, kl 0845, føler jeg er en del av, har vist at det er et land utenfor Oslo med en tøff og nøysom befolkning, avansert kultur og ikke minst god sans for humor. Luftforsvaret har fått vise seg frem og Orion var på besøk to ganger. F-16, Falcon 20, Sea Kings etc. har fått sendetid sammen med an lang rekke kyst- og havgående fartøyer. Jeg ser liksom ikke for meg en slik maratonsending med reklameinnslag, så støtt statskanalen! Vel blåst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.