søndag 11. august 2013

DN om luftfartens utvikling

Air France-KLM satser stort i Norge og norgessjef Daniel Eggenberger har sett en markant endring i konkurransesituasjonen de siste par årene.
I ENDRING: Air France-KLM satser stort i Norge og norgessjef Daniel Eggenberger har sett en markant endring i konkurransesituasjonen de siste par årene. Foto: Fred Dufpur/Afp

- Flyselskapene må tenke nytt for å tjene penger

Air France-KLM satser stort i Norge og norgessjef Daniel Eggenberger har sett en markant endring i konkurransesituasjonen de siste par årene. Her er de grepene han mener flyselskapene må ta for å overleve i et knallhardt marked.
Publisert: 11.08.2013 - 11:45 Oppdatert: 11.08.2013 - 11:47
 
- Vi tar konkurrentene våre på alvor, men frykter ingen av dem. Lavprisflymodellen er veldig annerledes enn nettverksmodellen, likevel har lavprisflyselskapene tvunget alle som driver i denne bransjen til å tenke business på en annen måte. Vi må tenke nytt for å tjene penger, sier Daniel Eggenberger, Country Manager Norway i Air France-KLM, i et intervju med DN.no.

Les også

Skal vi prøve å matche Ryanairs kostnader må vi ut på sekundær-flyplasser. Dét er helt uaktuelt, slår Bjørn Kjos fast.

- Umulig å slå Ryanair...

11.07.2013 - 13:03
...og det er ikke Norwegian-sjef Bjørn Kjos interessert i heller. Les hvorfor lavprisflyselskapet dropper å prøve å matche Ryanairs kostnadsnivå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.