For første gang innrømmer Michael O'Leary og Ryanair at flyselskapet kan få problemer som følge av et dårlig rykte på kundebehandling, skriver den engelske avisen The Guardian.
På selskapets årlige generalforsamling fredag uttalte O'Leary at Ryanair skulle bli mildere med passasjerer som har med seg bagasje som overstiger maksmålet med noen millimeter.
– Vi må prøve å eliminere ting som unødvendig gjør folk forbannet, sa han ifølge avisen.
Ryanair flyr til Haugesund og Torp Sandefjord lufthavn. I tillegg ligger selskapets største base i Norden på Moss lufthavn Rygge.

Fikk to av fem stjerner

Leserne av det britiske forbrukermagasinet Which? har kåret det irske flyselskapet til det verste på kundeservice blant de 100 største merkevarene på det britiske markedet.
Magasinet ba leserne sine om å gi selskapene karakterer basert på de ansattes kunnskap, holdning og evne til å håndtere problemer.
Ryanair fikk to stjerner av fem mulige i alle kategoriene og fikk en rating på 54 prosent. Mobilselskapet TalkTalk endte på en delt 98. plass med 59 prosent, skriver telegraph.co.uk.