Dersom kritikken går inn på deg, så gjør en jo noe med det. Det gjør ikke Kjos. Det bør han ta inn over seg. Les innlegg på bloggen den 25.12. hvor en amerikansk flyger beskriver forholdene i selskapet. En annen lærdom fra andre, er at en aldri bestiller A-utgaven av et nytt fly, altså den første versjonen av B787. Maskinen må gå seg til noen år og vent helst på B-utgaven.
ENGASJERER: – Jeg blir stadig vekk stoppet av folk, ofte gir de råd og deler gode erfaringer. Jeg har omtrent til gode å få kjeft. Det synes jeg er artig, det viser at det vi driver med betyr noe for folk, sier Bjørn Kjos.
– 2014 har vært helt annerledes enn vi så for oss
Året har vært mer turbulent for Norwegian enn Bjørn Kjos hadde håpet. – Kritikken går inn på deg, sier toppsjefen som fortsatt snakker varmt om problemflyet Dreamliner.
– 2014 har vært helt annerledes enn vi så for oss ved inngangen av året, sier Bjørn Kjos.
Det er under en helt spesiell Norwegian-flyvning,tur/retur Bangui i Den sentralafrikanske republikk, for å levere livsviktig nødhjelp, ABC Nyheter ber Kjos se tilbake på året som nærmer seg slutten.
Godt tilbakelent i vindusetet på første rad, i en av selskapets Boeing 737-800, forteller mannen som leder verdens syvende største lavprisflyselskap om et år fylt av både oppturer og nedturer for Norwegian. Og dermed også for ham personlig.
– Vi har hatt flere tekniske problemer med Dreamlinerne våre enn vi kunne forutsett, og innleie av fly har kostet oss enormt. Konkurrenter og fagforeninger har motarbeidet USA-planene våre. Så det er mange ting som helt uforutsett, har dukket opp som hindre på veien i 2014, fortsetter Kjos.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.