I fjor var Odin Leirvåg og jeg på tur i USA. Vi reiste i brødrene Wrights fotspor til Kittty Hawk og Arlington Cemetary. Fra sistnvnte kunne vi skue inn i Ft. Myer og Odin fortalte om ulykken som skyldtes teknisk svikt i en propell, delaminering:
On Sept. 17, 1908, a modified Wright Brothers aircraft crashed during a demonstration at Fort Myer, Va., seriously injuring pilot Orville Wright and killing the observer, U.S. Army Lt. Thomas E. Selfridge.
Odin føyer til: Ft. Myer-kapittelet kunne vært skrevet mer om i flyhistorien. Det jeg tenker på er at det faktisk var avgjørende for utviklingen av flyet at staten ønsket å kjøpe produktet.
Nå er det hester det gjelder:
Army unveils interim stables for caisson horses at Joint Base Myer-Henderson HallDesigned with input from equine experts, the new facility provides state-of-the-art accommodations for the horses while ensuring continued support for funeral missions at Arlington National Cemetery. |


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.