De tre norske F-35A-flyene, som snart har vært en måned på Ørland,
vil på de fleste områder være overlegne F-16-flyene på samme flystasjon.
vil på de fleste områder være overlegne F-16-flyene på samme flystasjon.
Men nå som vinteren er i full anmarsj, vil det komme dager der de vel
brukte F-16-flyene er i lufta, mens de splitter nye femtegenerasjons
kampflyene må holde seg på bakken.
brukte F-16-flyene er i lufta, mens de splitter nye femtegenerasjons
kampflyene må holde seg på bakken.
Årsaken til det ligger i at F-35 fortsatt har strengere begrensninger
på hvor sterk sidevind de kan lande med og hvor glatt rullebanen
kan være.
på hvor sterk sidevind de kan lande med og hvor glatt rullebanen
kan være.
Testing som i disse dager pågår tre tusen nautiske mil unna, på andre
sida av Nordpolen, skal rette opp i dette.
sida av Nordpolen, skal rette opp i dette.
På Eielson-basen utenfor Fairbanks i Alaska er nå F-35 i ferd med å bli
satt på prøve ned til marginale forhold i et testprogram som også skal
føre til at bremseskjermen blir ferdig integrert og sertifisert.
Les hele artikkelen til Dalløkken her: https://tinyurl.com/yagecvlv
satt på prøve ned til marginale forhold i et testprogram som også skal
føre til at bremseskjermen blir ferdig integrert og sertifisert.
Les hele artikkelen til Dalløkken her: https://tinyurl.com/yagecvlv
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.