Fra Holte Consultings rapport (KS1):
Ingen av de fire vurderte utbyggingsalternativene er i nærheten av å være samfunnsøkonomisk lønnsomme. Vår estimerte kostnadsramme for utbyggingsprosjektet nærmer seg 7 mrd kr og våre analyser viser negativ netto nåverdi i området 5 – 6,7 mrd kr for de ulike utbyggingsalternativene. Vi anbefaler å utsette beslutningen om å bygge ny lufthavn til befolkningsveksten når et nivå som gjør at behovet for frigjøring av arealer er større eller trafikkprognoser viser et behov for ny lufthavn. De nyeste normalprognosene for befolkningsutvikling i Bodø fra SSB indikerer at behovet ligger lenger fram i tid enn det som lå til grunn for tidligere analyser.
Vel, dette er et vanvittig prosjekt nå når trafikken er voldsomt redusert, langt utover det Holte Consulting legger til grunn for sin negative konklusjon. Det er grunn til å spørre om Hareide er sterkt påvirket av at Avinorsjefen går god for prosjektet. Det bør derfor klargjøres for alle om det er noen som helst forbindelser mellom Bodøprosjektet, de to andre utbyggingsprosjektene i Nordland fylke, og Avinorsjefens egne private eiendomsselskaper. Jeg tror ikke det, men allikevel......
(Red.)
Bodø lufthamn: Samtidig flytting av terminal og rullebane skal liggje til grunn for vidare planlegging
Pressemelding | Dato: 22.09.2020
| Nr: 158/20- Vi har full framdrift i planlegginga av flytting av Bodø lufthamn. Prosjektet går no inn i ein forprosjektfase, som skal ta utgangspunkt i ei samtidig flytting av terminalen og rullebana. Ei slik flytting vil medverke til ei positiv byutvikling i Bodø og gi gode ringverknader i heile regionen, seier samferdselsminister Knut Arild Hareide.
Samferdselsdepartementet har no bestemt at planlegginga av flyttinga av Bodø lufthamn skal halde fram i ein forprosjektfase. Den vidare planlegginga skal ta utgangspunkt i ei samtidig flytting av rullebana og terminalen (alternativ 1 e) i Avinors skisseprosjekt. Dette er i tråd med tilrådingane frå Avinor og Bodø kommune.
Spleiselag mellom staten, Avinor og eit lokal bidrag
- For å sikre framdrift i dette prosjektet, vil vi i planlegginga vidareføre det gode samarbeidet mellom staten, Avinor og kommunen. Her vil finansiering vere eit sentralt tema som det er viktig at partane bli samde om, seier samferdselsministeren.
I behandlinga av Nasjonal transportplan 2018–2029 våren 2017, stilte Stortinget seg bak regjeringas forslag om å flytte Bodø lufthamn om lag ein kilometer sørvestover for å sikre areal til vidare byutvikling.
Det er lagt opp til å finansiere flyttinga som eit spleiselag mellom staten, Avinor og eit lokalt bidrag. Avinor la hausten 2019 fram eit skisseprosjekt med fem ulike utbyggingsalternativ for den nye lufthamna. Dei ulike utbyggingsalternativa og Avinors eigenfinansiering har vore gjennom ei ekstern kvalitetssikring (KS1).
For fleire opplysningar - sjå:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.