8 av 10 får medhold når de klager på flyreiser: –
Åpenbart at passasjerene har rett
Flyklagenemnda
oversvømmes av klagesaker som flyselskapene ikke vil ta seg av, mener
Forbrukerrådet.
FOR DÅRLIG: Stadig flere passasjerer klager på
flyreiser, og stadig flere får medhold i Flyklagenemnda. Forbrukerrådet mener
at flyselskapene må ta seg sammen. Men SAS er uenig i kritikken.
FOTO: SIMON SKJELVIK
BRANDSETH / NRK
Eline Molvær LøndalJournalist
Helene MackJournalist
Publisert i dag kl. 06:21 Oppdatert for 55 minutter siden
·
Forbrukerrådet mener at for mange klagesaker om flyreiser havner i
Flyklagenemnda hvor 82 prosent får medhold
·
Flesteparten av klagesakene i 2023 er rettet mot SAS, etterfulgt av
Norwegian og Widerøe
·
SAS sier at de løser de fleste klagesaker selv og mener at nemnda
involveres kun i noen få, ofte kompliserte saker
·
Forbrukerrådet mener at flyselskapene ikke ivaretar passasjerenes
rettigheter og kritiserer manglende respekt for kundene
·
Samferdselsdepartementet planlegger å stramme inn og vurderer å ilegge
gebyrer for å oppmuntre flyselskapene til bedre klagebehandling
Oppsummeringen er laget av en KI-tjeneste fra OpenAI. Innholdet er
kvalitetssikret av NRKs journalister før publisering.
– Flyselskapene har ikke respekt for kundene sine.
Det sier direktør i Forbrukerrådet
, Inger Lise Blyverket. Hun har sett seg lei på at stadig flere klager
havner hos Flyklagenemnda.
Les hele artikkelen her: http://tinyurl.com/43uaffdn
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.