Dette har jeg vært innom tidligere her på bloggen, men artikkelen til Helgesen er god og utfyllende. (Red.)
Begynner å se konsekvenser av delemangelen til offshorehelikoptrene
-Vi begynner nå å se konsekvenser av delemangelen som treffer alle operatører av Sikorsky S92-helikoptre, sier leder i LOs helikopterutvalg, Henrik Fjeldsbø.
LOs helikopterutvalg følger situasjonen rundt delemangel til offshorehelikoptrene nøye og er i jevnlig kontakt både med oljeselskapene, helikopterselskapene og produsenten Sikorsky.
På sist møte fikk utvalget en oppdatering om situasjonen av Sikorskys representant i Norge. Han forsikret at det jobbes intenst med situasjonen og at Sikorsky gjør alt de kan for å ta igjen etterslepet, uten at det tas noen snarveier som kan gå utover sikkerheten.
-Samtidig vedgår de at tilgangen på deler vil være anstrengt gjennom hele vinteren og våren. Sikorskys plan er å være «i rute igjen» innen årsskiftet 2024-25, sier Henrik Fjeldsbø, leder i LOs helikopterutvalg og forbundssekretær i IE&FLT.
Allerede er syv-åtte offshorehelikoptre i Norge og over 30 helikoptre globalt ute av drift på grunn av delemangel. Det totale antallet ventes å øke betraktelig utover vinteren og våren.
Sjekk hele artikkelen her: http://tinyurl.com/5bf4uasx
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.