Fra Aftenposten den 25. februar:
Det er denne flytypen som Norwegian vurderer å leie inn som
Sandaker-Nielsen sier at de ennå ikke har inngått endelig avtale hverken med selskap eller hvor lenge de ønsker å leie flyene.
Som kjent er det nye drømmeflyet til Boeing satt på bakken på grunn av problemer med batteriene om bord. Det er blitt antydet at flyet som Norwegian har bestilt to av, ikke kommer på vingene før mot slutten av året.
Boeing 767 har to motorer og ble satt i produksjon i 1982. Siden den gang har Boeing-fabrikken produsert og solgt nærmere 1000 fly av denne typen. Flyet er fortsatt i produksjon.
Boeing er laget i syv versjoner og modellen Norwegian har plukket ut har betegnelsen 300 ER. Det betyr i praksis at det er den nest største versjonen med ekstra stor rekkevidde.
En rekke store internasjonale selskaper benytter Boeing 767 på sine langruter. Det gjelder blant andre gigantene American Airlines og Delta, samt de to store japanske Japan Airlines og All Nippon Airways.
SAS hadde i sin tid 18 Boeing 767. SAS brukte Boeing 767 på rutene mellom Skandinavia og USA, Bangkok og Tokyo. For norske pakketurister er flytypen også kjent for reisende med Tuifly Nordic. Også Braathens SAFE hadde Boeing 767 i flyparken en kort periode.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.