1983: Korean Air Lines Flight 007 var et ordinært rutefly Boeing 747-230B som fløy fra New York City til Seoul i Sør-Korea. (Flyet var bygget i 1972 og hadde tidligere vært tysk registrert, tilhørende Condor Airlines). Flyet tok av fra John F. Kennedy internasjonale lufthavn i New York den 31. august med 240 passasjerer og 29 besetningsmedlemmer ombord. Efter teknisk mellomlanding med etterfylling av drivstoff på Anchorage internasjonale lufthavn i Anchorage i Alaska tok flyet av igjen med kurs for Seoul den 1. september kl. 13:00 GMT (kl. 03:00 lokal tid). KAL 007 fløy mot vest og dreide deretter mot syd på en kurs mot Seouls internasjonale lufthavn, som bragte det mye lengre mot vest enn planlagt, slik at flyeruten skar over den sovjetiske Kamchatka-halvøy og deretter over Okhotskhavet mot Sakhalin, og på den måten kom det over og krenket sovjetisk luftrom mer enn én gang
2014:Korean Air to allow PED use for whole flight duration
Korean Air has announced that it will allow the use of Portable Electronic Devices (PEDs) for the entire duration of the flight starting from 1 March.
Korean Air has obtained approval of the 'safety evaluation for expanding the use of PEDs' from the Korean Ministry of Land, Infrastructure and Transport. Accordingly, both international and domestic passengers traveling with Korean Air will be allowed to use PEDs during all phases of flight including takeoff and landing.
PED means any piece of lightweight, electrically-powered equipment such as smartphones, PCs, electronic books and MP3 players. So far, passengers have not been permitted to use PEDs even though the devices are operated in "airplane mode" during takeoff running or in preparation for landing.
In addition, heavier electronic devices such as full-sized laptop computers should be kept safely under seats or in overhead bins during taxi, take-off and landing. Devices such as FM/AM radios, portable TV receivers, walkie-talkies and radio-controlled toys are not permitted to be used in-flight.
On occasions, the flight attendants will have the authority to restrict the use of PEDs in-flight, such as when the aircraft is performing landing in low visibility, or if the device is affecting the aircraft's navigation system. In such instances, the flight attendants can ask passengers to turn off their devices immediately.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.