søndag 30. mai 2021

Helikopter - NH90 skandalen brettes ut i Vi Menn


Fra en kilde har jeg fått dette bildet av forsiden i siste nummer av Vi Menn. Jeg har ikke lest bladet, men gjennom min deltakelse i Helikopterfaglig Forum (HF) og den påfølgende prosess, kjenner jeg saken godt. Det er spesielt verdt å merke seg at Forsvaret presset voldsomt på for å få helikoptertypen inn i redningstjenesten ved bruk av trusler, (Brigader M. Klever, Solakonferansen 2007) og andre triks og fantestreker. Dersom du vil vite mer om det sender jeg deg gjerne et resyme av historien om "forsinkelseskameratene". Jeg må føye til at HF for 20 år siden, ikke visste så mye om driftsutgiftene til NH90. Jeg regner med at de omtales i Vi Menn, som jeg altså ikke har lest, men løp og kjøp! (Red.)



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.