fredag 4. juni 2021

Ny GIL utnevnt - En forsinkelseskamerat

 Fra Lutfmilitært Samfund har jeg mottatt denne: 

Brigader Rolf Folland ble i Statsråd i dag utnevnt til generalmajor og Sjef Luftforsvaret fra den tid FD bestemmer. Folland overtar etter generalmajor Tonje Skinnarland som skal inn i stillingen som ACOS Operations i den Generalstaben (Forsvarsstaben). Luftmilitært Samfund gratulerer.

Vel, ikke mye å rope hurra for, er jeg redd. Rolf Folland bifalte høylydt brigader Morten Klevers trussel om "omkamp", da saken vedr. NH90 som Luftforsvaret hadde tatt opsjoner på, som SAR helikopter, ble besluttet satt ut på anbud. Dette var på Solakonferansen i 2007, og jeg var der.

Vi kan i ettertid prise oss lykkelige over at skandaleprosjektet NH90, ikke ble vårt nye redningshelikopter. Man blir GIL av slikt.

I min beskrivelse av den ulykksalige prosessen vedr. valg av nytt redningshelikopter, beskriver jeg Follan og Klever, sammen med daværende GIL Archer, som forsinkelseskameratene. Vil du vite mer om prosessen? Kontakt meg på epost og få min oppfatning av saken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.