Formålet med bloggen er å bidra til informasjon om luftfart av alle slag. Også litt om ubåter og forsvarsspørsmål. Nyheter vil du finne her også, en del på engelsk som er det mest brukte luftfartsspråket. Har du selv noe som bør komme ut, så send meg en mail til per.gram@hesbynett.no
SAS har gitt sine bonuskunder en skikkelig «black friday». Men i motsetning til butikkenes supertilbud gjør SAS endringer i sitt populære bonusprogram, EuroBonus, som får kunder til å rase.
- Dette er en ren massakre av et bonusprogram, mener redaktøren av nettsiden Bonusfeber.no, Flemming Poulson.
Han har selv det høyeste bonusnivået hos SAS - diamantkortet - men skriver at han nå vil droppe SAS og overføre sine reiser til British Airways og starte opptjening i det britiske selskapet i stedet.
Thomas Lone.
FOTO: Knut-Erik Mikalsen
Det vil også den lojale SAS-kunden Thomas Lone. Som en av SAS' beste kunder har han høyeste kortstatus, diamantkort:
- Jeg har lenge vurdert å flytte fra SAS til British Airways eller American Airlines. Dette er ikke lenger en vurdering. Det kommer til å skje. Jeg har snakket med mange kolleger og jeg vet at jeg får følge av flere ut av SAS, sier Lone til Aftenposten.
Han karakteriserer endringene slik: - En klassisk SAS-tabbe.
En annen trofast SAS-kunde, Gunnar Skoglund, sier han har 15-20 reiser med SAS privat og i jobbsammenheng i året, og sier han helt klart kommer til å vurdere å skifte fra SAS til et annet bonusprogram:
- Jeg føler meg lurt. Jeg har kjøpte de litt dyrere Plus-billettene for reiser neste år for bl.a. å opprettholde gullkortstatusen min. Nå vil jeg få så mange færre poeng for reisene mine at jeg ikke klarer å holde på min status likevel. Dette er virkelig ille av SAS, sier Skoglund.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.