Bagasjeproblemer på Gardermoen
Lange køer på Gardermoen
Mange hundre flypassasjerer har stått i lange køer på Oslo Lufthavn Gardermoen i dag tidlig. Årsaken er at bagasjebåndene stoppet på grunn av en teknisk feil. Systemet er nå i gang igjen, ifølge OSL.
| ||
En ny velkomst på Oslo LufthavnAvinor - 18-06-2015 16:00 CEST
Avinor og Innovasjon Norge ønsker å gi de reisende et nytt
møte med Norge og lanserer den 18. juni «Portal Norge» på Oslo Lufthavn. –De
reisendes første opplevelse av landet og lufthavnen blir unik og annerledes,
sier konsernsjef i Avinor, Dag Falk-Petersen.Avinor og
Innovasjon Norge har gått sammen om å lage en norgesinstallasjon, som skal skape
et overraskende og uttrykksfullt møte med landet vårt. Det nye konseptet gir de
reisende et visuelt møte med Norge, der nasjonale ikoner, natur, kultur og
næringsliv blir løftet frem.
Passasjerene som kommer til Oslo Lufthavn fra utlandet blir ønsket velkommen av en portal som gjennom 3D-animasjon, bilder, lys og lyd presenterer det moderne Norge og gir de reisende en forsmak på hva de har i vente.
-Avinor
skaper verdifulle relasjoner. Vi knytter Norge sammen - og Norge sammen med
verden. Dette ønsker vi å kommunisere, sier Falk-Petersen.
Vil bli sett av millioner hver månedAvinor har
invitert Innovasjon Norge til å utvikle innholdet som skal møte de
tilreisende.
Til
å skape en ny velkomst til Norge, har Innovasjon Norge brukt prisvinnende
kreative miljøer for å presentere Norge på en ny og frisk måte.
Kjernen
i det visuelle uttrykket er en animasjonsfilm på to minutter med musikk av den
internasjonalt anerkjente komponisten, Nils-Petter Molvær.
Innovasjon
Norge er begeistret over muligheten til å utvikle innholdet på noen av de mest
attraktive flatene i Norge. Rundt en million reisende vil passere installasjonen
hver måned.
-Vi
har laget en ny presentasjon og et nytt uttrykk og håper resultatet faller i god
smak. Vi tror dette vil skape nysgjerrighet samtidig som det gir et nytt og
moderne inntrykk av hva Norge har å by på, sier administrerende direktør i
Innovasjon Norge, Anita Krohn Traaseth.
-Et nytt møte
Falk-Petersen forteller at ideen om å gi de reisende fra utlandet en hyggeligere velkomst har vært diskutert en god stund, og at mye av inspirasjonen er hentet fra «Fly med oss»-sendingene på TV2 i fjor sommer.
-Avinor
ønsker å styrke reiseopplevelsen og bidra til at de som kommer til landets
hovedflyplass fra utlandet sitter igjen med et godt inntrykk. Om vi også kan
skape stolthet, trigge nysgjerrigheten og stimulere lysten til å utforske landet
vårt, har vi oppnådd mye, sier han.
Traaseth
tror det nye konseptet som nå blir tatt i bruk vil forsterke arbeidet med en mer
helhetlig profilering av Norge.
-
Vi jobber hver dag for å gjøre landet vårt kjent i utlandet gjennom den
nasjonale merkevaren «Norway. Powered by nature». Det at vi nå også får
profilere Norge på disse flatene, som er noen av landets mest attraktive, er med
på å forsterke den markedsføringen vi gjør – og bygger en tydeligere posisjon
for Norge, sier Krohn Traaseth.
Bergen,
Stavanger og Trondheim «Portal Norge» lanseres i første omgang på Oslo Lufthavn.
Konseptet skal være dynamisk og gjenspeile de ulike årstidene og andre sider ved
Norge, og det jobbes med utvikling av nye filmer.
-I
løpet av september vil vi rulle konseptet ut både på Bergen, Stavanger og
Trondheim lufthavn. Men vi ser også på muligheten av å ta det i bruk andre
steder, sier marked- og merkevaresjef i Avinor, Ina Eldøy.
|
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.