Vi ønsker et best mulig flytilbud på Sola
Oppdatert:
Publisert:
I Aftenbladet onsdag 24. mai kommer Arne Joa med noen påstander om Avinor som jeg ønsker å kommentere.
For en del destinasjoner må man likefullt innom Oslo. Derfor er vi sammen med Tollvesenet i gang med prøveprosjektet «Domestic Transfer», som skal gi en mer smidig reise fra utlandet, via Oslo lufthavn og videre til endedestinasjonen innlands. Det har vi ønsket å fortelle de reisende om. Dessverre bommet vi i forsøket på humor og bruken av klisjeen «Oslo-folk ønsker velkommen». Overdrivelsen traff ikke, og det skal vi selvfølgelig lære av.
Denne reklameplakaten provoserer Næringsforeningen: – Vi vil ikke via Oslo
Avinor investerer betydelige beløp på Sola og ved andre norske lufthavner. Om lag 1,5 milliarder kroner brukes nå for å oppgradere terminalen vår for å gi hele Rogaland en bedre reiseopplevelse. Dette gjør vi for å være rustet til å kunne håndtere den veksten vi vet vil komme, spesielt for direkteruter til europeiske destinasjoner.
Samarbeider
Det er ikke et mål for Avinor å drive trafikken bort fra Sola til Oslo. Avinor samarbeider med næringslivet, reiselivsaktører, kommuner og fylket for å få et best mulig rutetilbud. Alle som skal ut å reise, ønsker naturligvis helst å reise direkte til sin destinasjon, og vi skal bidra til en best mulig reiseopplevelse.For en del destinasjoner må man likefullt innom Oslo. Derfor er vi sammen med Tollvesenet i gang med prøveprosjektet «Domestic Transfer», som skal gi en mer smidig reise fra utlandet, via Oslo lufthavn og videre til endedestinasjonen innlands. Det har vi ønsket å fortelle de reisende om. Dessverre bommet vi i forsøket på humor og bruken av klisjeen «Oslo-folk ønsker velkommen». Overdrivelsen traff ikke, og det skal vi selvfølgelig lære av.
Denne reklameplakaten provoserer Næringsforeningen: – Vi vil ikke via Oslo
Avinor investerer betydelige beløp på Sola og ved andre norske lufthavner. Om lag 1,5 milliarder kroner brukes nå for å oppgradere terminalen vår for å gi hele Rogaland en bedre reiseopplevelse. Dette gjør vi for å være rustet til å kunne håndtere den veksten vi vet vil komme, spesielt for direkteruter til europeiske destinasjoner.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.